Mitä voimme oppia vuoden 1995 jääkiekon mm-kullasta? | Liikuntakeskus Voitto Skip to content

Mitä voimme oppia vuoden 1995 jääkiekon mm-kullasta?

Moikka!

Muistatko vuoden 1995 jääkiekon mm-kisat? Totta kai muistat (jos olet syntynyt viimeistään 80-luvulla), koska ”nevö foget”. Suomi voitti näissä kisoissa historiansa ensimmäisen jääkiekon maailmanmestaruuden ja sai koko suomen sekaisin. Me muistetaan Tupu, Hupu ja Lupu (Koivu, Peltonen, Lehtinen) –ketju, Peltosen kypärätemppu ja Timo Jutilan ”pumpputuuletus” finaalissa, Jukka Tammen tanssit pukuhuoneessa pelkissä munasuojissa ja ruotsalaisilta varastettu Den glider in –maalilaulu. Hienoja muistoja kaikki. Se mikä meidän pitäisi muistaa, ja mistä meidän pitäisi kaikkien ottaa oppia, on päävalmentaja Curt Lindströmin viljelemä teesi ”lite bättre” – pikkuisen paremmin.

Hyvinvoinnissa havitellaan nopeita ratkaisuja, ja oikotietä onneen. Paino alas mahdollisimman nopeasti, treenitulokset on saatava nollasta sataan hetkessä. Hälytyskellojen pitää kuitenkin soida jos joku jossain lupaa sinulle pikaratkaisuja mainoslauseilla joissa löytyy seuraavia sanoja, pika, super, ennennäkemätön,
täydellinen, kuuri tai lupaa muutoksen 5 viikossa. Jos noudatamme tuota Curt Lindstömin suomelle kultaa tuonutta ajatusta lite bättre säännöllisesti pitkällä aikavälillä, saavutamme todennäköisesti PYSYVIÄ muutoksia hyvinvoinnissamme.

Pikkuisen paremmin tarkoittaa niin pieniä muutoksia nykyisiin tapoihin ja tottumuksiin, että pystymme ne varmasti tekemään vaikka arjen kiireet painaisivat höyryjunan tavoin päälle. Näiden suunniteltujen tekojen täytyy olla myös konkreettisia, ei siis riitä että päätät ”liikkua enemmän” tai ”syödä terveellisemmin”. Ne eivät vielä saa sinua tekemään mitään. ”Kävelen huomenna töihin 10min matkan” tai ”menen tästä suoraan kauppaan ja ostan iltapalalle hedelmiä” ovat konkreettisia pieniä asioita jotka voit varmasti tehdä. Ja ne ovat lite bättre, pikkuisen paremmin, jos aiempi iltapala on ollut pulla tai työmatka on taittunut aina autolla. Kun näitä pieniä muutoksia, pieniä tekoja kertyy säännöllisesti pitkällä aikavälillä, alkaa niitä pieniä ihmeitä hyvinvoinnissa tapahtumaan.

Nyt haastakin sinut miettimään, ja ennen kaikkea tekemään pieniä asioita paremmin arjessasi. Pieni teko yhtenä päivänä on alku, mutta älä tyydy siihen, vaan pyri tekemään näitä tekoja päivittäin mahdollisimman pitkään. Alla muutama esimerkki mitä ne voisivat olla:

  • menen tänään 10min aikaisemmin nukkumaan
  • pilkon itselleni huomiseksi aamupalaksi valmiiksi kasviksia/hedelmiä
  • en käytä tänään hissiä, vaan kävelen portaita pitkin
  • tauotan tänään toimistopäivääni nousemalla seisomaan 30min välein
  • käyn huomenna 15min kävelyllä
  • syön tänään lounaalla vähintään puolilautasellista kasviksia
  • nostan treenipainoja tämän viikon treeneissä ainakin kyykyissä
  • tänään illalla töiden jälkeen en selaa somea vaan juttelen perheeni kanssa

Mieti mikä on sinulle se tärkein asia johon täytyy panostaa ja aloita siitä. Pienillä parannuksilla voi olla iso merkitys. Sillä jos lite bättre toi suomelle mm-kultaa, niin mitä se voikaan tuoda sinulle?

Terveisin Valmentaja Joonas

Avainsanat: 
jääkiekko, paremmin, muutokset

Tutustu valmennuksiimme ja ota yhteyttä!


Personal training

räätälöityä valmennusta juuri Sinulle

Lue lisää..


Duo-valmennus

valmennusta sinulle ja kaverillesi

Lue lisää..


Voittoryhmä-valmennukset

valmennusta suosituissa pienryhmissä

Lue lisää..


Yritys-valmennus

valmennusta yritysporukalle

Lue lisää..

Uusimmat blogissa

04.12.2019

Palautuminen

11.11.2019

Yritysvalmennus

07.11.2019

Pienillä teoilla ”Kohti ääretöntä ja sen yli!”

30.09.2019

Terveellisen ruokailun ja painonpudotuksen ABC

Liikuntakeskus Voitto

Terminaali

Tyrnäväntie 16
90400 Oulu

p. 044 988 0777
info@liikuntakeskusvoitto.fi

Jos sähköpostiisi ei vastata yhden arkipäivän viivellä, niin jotain on pielessä. Tarkista roskapostisi ja soita meille tarvittaessa!

   

© Liikuntakeskus Voitto
www: WebWire

Voitto avoinna kulkukortilla ma–su klo 05–23

Asiakaspalvelu ma–to klo 15–19 
ja pe klo 11–14

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tilaa uutiskirje!

Sähköpostiosoite