Skip to content

Suorituskyky!

Suorituskyky kehonkoostumuksen boosterina!

Onko salin isoimmilla hauiksilla varustettu kaveri, jonka hihansuut repeilevät hauiskääntöjä tehdessä, kaikkein kovakuntoisin? Vai sittenkin se langanlaiha kestävyysurheilija, joka kesäisin juoksee puoli tusinaa maratonia ja talvisin kiertää kaikki laturetket?

Luultavasti kumpikaan näistä ääripäistä ei ole se kaikkein suorituskykyisin henkilö. Fyysinen suorituskyky koostuu monesta eri osa-alueesta. Pelkkä voima, pelkkä hyvä kestävyyskunto tai näyttävät sixpack-vatsat eivät tee vielä kenestäkään monipuolisesti suorituskykyistä. Jos tähtäimessä on mahdollisimman täydellinen suorituskyky, niin seuraavat osa-alueet tulisi laittaa kuntoon:

1. Hengitys- ja verenkiertoelimistön kestävyys (aerobinen + anaerobinen)
2. Voiman eri lajit (lihaskestävyys, voimakestävyys, maksimivoima sekä pika- ja räjähtävävoima)
3. Nopeus (räjähtävä ja liikenopeus, nopeuskestävyys)
4. Liikkuvuus (nivelten täysi liikelaajuus)
5. Taito, tekniikka ja liikehallinta –> tehokkuus
6. Kehonhallinta (koordinaatio, tasapaino, ketteryys)
7. Tukielinten kunto (selkäranka, luut, nivelet, tukevat lihakset)
8. Asenne ja henkinen suorituskyky
9. Palautuminen (uni, stressinhallinta)
10. Kehonkoostumus (rasvattoman massan suhde rasvamassaan)

Olit sitten kilpaurheilija, kuntoilija, painonpudottaja tai lihasmassan kasvattaja, niin hyödyt varmasti jokaisen näiden osatekijän paremmasta kunnosta. Se hauiksiaan pullisteleva bodaaja tarvitsee parempaa kestävyyttä pystyäkseen tekemään kovempia treenejä ja palautuakseen paremmin sarjojen ja treenien välillä. Kestävyysurheilija hyötyy voimasta mm. parantuneen taloudellisuuden vuoksi. Istumatyötä tekevä kuntoilija hyötyy todella paljon liikkuvuuden ja tukielinten paremmasta kunnosta ja saa näin paljon enemmän irti myös muustakin treenistään.

Me Voitossa valmennetaan näiden oppien mukaisesti eli otamme huomioon kokonaisvaltaisesti kaikki suorituskyvyn osa-alueet huomioiden jokaisen yksilölliset tarpeet. Esimerkiksi kehonhallinta, tekniikka ja riittävä palautuminen tulee olla kunnossa ennen kuin voimaharjoittelua voidaan lähteä tekemään raskaasti.

Tulen kertomaan suorituskyvyn merkityksestä painonhallintaan tarkemmin, otsikolla ”Suorituskyky on kehonkoostumuksen boosteri”, Terminaalin avoimien ovien tapahtumassa Loistava loppiainen 6.1.2018. Tulehan kuuntelemaan! Loppiaisen ohjelman löydät tästä!

Terveisin Valmentaja Joonas

ps. Loistavassa loppiaisessa pääset kaikkien muiden aktiviteettien lisäksi kuuntelemaan Mikon luennon ravitsemuksen myyteistä, sekä osallistumaan neljään erilaiseen tekniikkaklinikkaan aiheista: maastaveto, keskivartalo, penkkipunnerrus ja pakaratreeni. Ja Voitossa on päivän aikana myös paljon ryhmäliikuntaa!

Tutustu valmennuksiimme ja ota yhteyttä!


Personal training

räätälöityä valmennusta juuri Sinulle

Lue lisää..


Duo-valmennus

valmennusta sinulle ja kaverillesi

Lue lisää..


Voittoryhmä-valmennukset

valmennusta suosituissa pienryhmissä

Lue lisää..


Yritys-valmennus

valmennusta yritysporukalle

Lue lisää..

Uusimmat blogissa

20.08.2019

Rytmi

08.08.2019

Pienryhmävalmennus!

19.06.2019

Liikunnan ei tarvitse olla aina kivaa!

11.06.2019

Lomalla! Vai oletko?

Liikuntakeskus Voitto

Terminaali

Tyrnäväntie 16
90400 Oulu

p. 044 988 0777
info@liikuntakeskusvoitto.fi

Jos sähköpostiisi ei vastata yhden arkipäivän viivellä, niin jotain on pielessä. Tarkista roskapostisi ja soita meille tarvittaessa!

 

© Liikuntakeskus Voitto
www: WebWire

Voitto avoinna kulkukortilla ma–su klo 05–23

Asiakaspalvelu ma–to klo 15–19  ja pe klo 11–14

Rekisteri- ja tietosuojaseloste

Tilaa uutiskirje!

Sähköpostiosoite